De uitrol van AFAS Profit 17 is in volle gang. Misschien is jouw organisatie al over en maak je al gebruik van de nieuwste functionaliteiten. Of misschien weet je nog niet goed welke updates Profit heeft gehad en hoe je deze moet gebruiken. Als AFAS Partner vertellen we je graag welke optimalisaties en updates jouw werk weer een stukje eenvoudiger maken.

Cao

Allereerst is het goed om alert te zijn op eventuele wettelijke wijzigingen in de cao’s waarmee jouw organisatie te maken heeft. Dit kan gevolgen hebben voor je looninrichting voor 2021. Lees hiervoor de cao releasenote van AFAS

InSite en OutSite

  • Reacties en reactielabels
    Insite en Outsite hebben een aantal handige optimalisaties gehad. Bij een reactie op een dossieritem zie je nu meteen contactinformatie staan dankzij een profielkaartje. Ook kun je een reactie ‘liken’ zoals je doet op Facebook. Bij documenten kun je daarnaast reactielabels gebruiken bij reacties. Deze labels kun je zelf personaliseren in de eigenschappen van je documentsjabloon.

  • Workflowhistorie bij reacties
    Wanneer een collega heeft gereageerd op een workflow of een actie heeft uitgevoerd binnen deze workflow, dan krijg je nu alle acties en reacties in chronologische volgorde te zien onder Reacties.

Verwerken e-facturen (ERP)

  • Omschrijving journaalpost aanpassen
    E-facturen worden nu gemakkelijker om te verwerken. In Profit 17 is het namelijk mogelijk om de omschrijving van de journaalpost aan te passen voor e-facturen. Dit is ook mogelijk op het moment dat een e-factuur handmatig geboekt wordt. Je kunt de omschrijving daarnaast automatisch laten vullen met de omschrijving van de eerste e-factuurregel indien gewenst.
  • Projectvelden vrije matchingsregels
    De vrije matchingsregels zijn uitgebreid met projectvelden. Daardoor kun je nu bijvoorbeeld e-factuurregels met de tekst ‘vervoer’ op een vast kostenitem van de projectboeking matchen. E-facturen verwerken wordt zo nog makkelijker en sneller doordat ze automatisch verwerkt worden.
  • Optimalisatie en uitbreiding van matching
    Matching op basis van items in de ontvangstregel is geoptimaliseerd en uitgebreid in Profit 17. Bijvoorbeeld bij het opzoeken van een item en deze matchen met de ontvangst wordt er nu eerst naar de ontvangst gekeken en daarna naar de itemcode. Eerder was dit andersom en werd eerst de itemcode bepaald en daarna gematcht met de ontvangst. Daarnaast wordt er nu ook gezocht in de items op de itemcode inkooprelatie. Door deze optimalisatie wordt er een hoger percentage automatisch verwerkte factuurregels bereikt.

Keuzemodel (HRM)

  • Optimalisatie
    Het Keuzemodel waarmee een medewerker arbeidsvoorwaarden tegen elkaar kan uitwisselen is geoptimaliseerd. Zo kun je bijvoorbeeld je vakantie-uitkering of een deel van je salaris inzetten voor het aanschaffen van een fiets en je arbeidsvoorwaarden laten aansluiten op jouw specifieke wensen. In Profit 17 is de inrichting en werking van dit model geoptimaliseerd.

Wil je meer weten?

    (Bij verzenden ga je akkoord met ons privacybeleid)