De nieuwste update van AFAS Software – Profit 19 – wordt medio november uitgeleverd. Als AFAS-partner zijn we vanzelfsprekend erg enthousiast over deze nieuwe update! We vertellen je in deze blog graag meer over 7 functionaliteiten die ons het meest opvallen. Benieuwd wat Profit 19 voor jou kan betekenen?

#1 Update je PCC

Profit 19 brengt ook een nieuwe versie van het PCC met zich mee:

  • Gebruik jij het PCC van versie 17 of lager? Update dan je PCC naar de nieuwste versie van Profit 19.
  • Gebruik jij het PCC van Profit 18? Dan hoef je niet het PCC van Profit 19 te installeren.

PCC versie controleren? Klik met je rechtermuisknop op het PCC-pictogram en kies voor Instellingen. Links onderin vind je de versie.

 

#2 InSite & OutSite Styling: aan de slag met nieuwe thema’s

Een aantal thema’s voor InSite & OutSite styling was voorheen al als download beschikbaar, maar AFAS heeft deze als standaard beschikbaar gesteld in Profit 19. Ben jij toe aan een vernieuwing van de styling van je site? Dan is dit je kans! Met de nieuwe thema’s kun je eenvoudig en snel je styling aanpassen. Een aantal van onze favorieten:

  • Zorg en welzijn – Hemelsblauw (Profit 19)
  • ERP – Blauw/oranje (Profit 19)
  • Flex – Mintgroen (Profit 19)
  • Onderwijs – Groen (Profit)
  • AFAS Open 2021 – Blauw/geel (Profit 19)

#3 CRM: koppel automatisch een profiel aan een dossieritem

Het is vanaf nu mogelijk om automatisch een profiel aan een dossieritem te koppelen op basis van een signaal. Hierdoor kun je direct het profiel toepassen. Ook kun je met Profit 19 vanuit een workflow een nieuw dossieritem aanmaken. Hierbij kun je een aanmaakprofiel koppelen. Dit is daarnaast niet uitsluitend voor dossieritems mogelijk, maar ook voor imports en UpdateConnectoren.

 Benieuwd hoe dit werk? Je leert er meer over in deze video.

#4 HRM/Payroll: delegeer je verantwoordelijkheden

Maak jij al gebruik van delegaties in Profit? Met het delegatiemodel van Profit 19 kun je – je raadt het al – makkelijk taken delegeren. Zo kun je bepaalde taken standaard uitbesteden aan een collega. Het delegatiemodel is uitgebreid, je kunt nu namelijk ook delegaties aanmaken voor het keuzemodel, loonmutaties, thuiswerkdagen en verzameldeclaraties. Zo wordt het makkelijk om iemand binnen je team verantwoordelijk te maken voor het accorderen van bepaalde onderdelen.

In Profit 19 kun je ook categorieën toevoegen aan je delegaties op basis van je eigen typen dossieritem van HRM. Hoe je deze categorieën beheert? In de nieuwe functie HRM / Organisatie / Inrichting / Delegatiecategorie. Deze functie biedt je ook snel inzicht in de sjablonen en pagina’s die aan een categorie van delegaties gekoppeld zijn. 

Voorheen kon een gedelegeerde op een organisatorische eenheid op laag 9 alleen nieuwe dossieritems insturen. In Profit 19 kan deze gedelegeerde tevens workflows afhandelen, zoals ook het geval is bij delegaties op een hogere laag. 

Meer weten over het vernieuwde delegatiemodel? Kijk dan deze video!

#5 HRM/Payroll: genereer nacalculatieregels

Vanuit de salarisverwerking kun je in Profit 19 nu nacalculatieregels genereren, zodat je de werkelijke loonkosten op het project kunt schrijven. Dit is ideaal voor wanneer je medewerkers geen uren boeken, maar ze wel aan een project werken voor een vast percentage van de uren. Dit gaat bijvoorbeeld op voor externe partijen die subsidies verstrekken voor specifiek de loonkosten die essentieel zijn in de projectrapportage.

#6 HRM/Payroll: boek je uren per week via een matrix

Met het nieuwe uren boeken met behulp van een matrix bespaar je in Profit 19 een extra handeling, en dus tijd! Hoe? Er is een nieuwe manier om in InSite snel via een matrix uren per week te boeken. Hierdoor is het niet meer nodig om de week te verwerken. Met het nieuwe matrix boeken, kun je achter een vaste lijst met projecten de uren per dag in de week invullen. Sneller kan bijna niet! Je kunt ook de vaste lijst zelf uitbreiden.

 Benieuwd hoe een matrix in elkaar steekt? Vind meer informatie in deze video!

#7 Financieel: memoriaalboekingen via workflow

In Profit 19 kun je nu memoriaalboekingen via de workflow beoordelen. Hierbij wordt automatisch bepaald wie de boeking moet beoordelen (budgethouder, interne projectleider, beoordelaars op basis van het procuratieschema, et cetera). Hiermee kun je beter controle houden over je budgetten. Immers, via het memoriaal worden boekingen ten laste van een budget gemaakt. Met deze functionaliteit kun je ook memoriaalboekingen op juistheid controleren. 

 

Met welke functionaliteit ga jij aan de slag?

Ga aan de slag met de nieuwste functionaliteiten van Profit 19 en ontdek wat de update jou biedt! Heb je vragen over de nieuwe functies, of heb je hulp nodig bij het instellen hiervan? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag!

    (Bij verzenden ga je akkoord met ons privacybeleid)