Selecteer een pagina

Theo Mulder

Het begon in 1913 toen Arend Mulder zich bij de Kamer van Koophandel inschreef als wagenmaker. De werkzaamheden bestonden toen uit het bouwen en repareren van boerenwagens en landbouwwerktuigen. De materialen bestonden uit staal en voornamelijk hout. In de jaren 30 tot 50 van de platte kar en de open laadbakken, deze laadbakken werden veelal geproduceerd in combinatie met eigengemaakte cabines, naar de in de jaren ’60 door Theo Mulder bv ontwikkelde rolluikenbak voor een bloemenlijnrijder. Een unicum voor die tijd. In de jaren ’80 opgevolgd door gesloten laadbakken voor bloemen, groenten, melk en vis. Vele innovaties volgden in de honderd jaren van het bestaan vanuit Rijnsburg.

Meer dan de som der delen

De uitdaging bij Theo Mulder bestond eruit om in de hele organisatie een nieuw softwarepakket te implementeren. De belangrijkste drijfveer om over te stappen was het gebrek aan grip en beperkte mogelijkheden voor managementinformatie. Jacob-Jan heeft een haalbaarheidsanalyse uitgevoerd. Arne Bakker en Matthijs de Haan hebben de implementatie verzorgd.

De volledige procesautomatisering bij Theo Mulder is gewijzigd. Van het configureren van een nieuwbouwwagen en het registreren van een APK-bon tot het digitaal aanvragen van verlof en het confronteren van inkoopfacturen. Door zowel de logistieke als financiële en HRM-processen in één geïntegreerd systeem af te handelen is er volop managementinformatie voorhanden en is financieel resultaat direct zichtbaar. Een basis voor verdere verbetering, zonder de persoonlijke touch te verliezen.

Ferry Mulder, directeur: Een van de meest tastbare verbeteringen is dat ik nu direct inzicht heb in de kosten van de werkzaamheden die uitgevoerd worden.”

 

We hebben bij Theo Mulder AFAS Profit geïmplementeerd voor de volledige organisatie. Profit werd al een tijdje gebruikt voor de financiële administratie. We hebben de Logistieke en Projectenmodule ingezet voor de administratie en ondersteuning van de onderhoudswerkplaatsen en nieuwbouwafdeling. We hebben de autorisatieniveaus tot op gedetailleerd niveau ingericht zodat iedere medewerker alleen informatie ziet die voor hem of haar van belang is. APK-checklists, F-gassen keuringscertificaten, Werkvoorbereidingen en Picklists zijn voorbeelden van documenten die nu eenvoudig gegenereerd kunnen worden en in het digitale dossier worden opgeslagen. Kernprocessen zoals Tijdregistratie en Factureren hebben we verregaand gestroomlijnd.

 

Arne Bakker

Arne Bakker

Consultant

Procesoptimalisatie

Lees meer